Een vraag over e-invoicing? Neem gerust contact op via onderstaand formulier of bel ons op 03 482 15 30.

e-Invoicing is een service waarmee u uw vervaldagberichten via e-mail ontvangt. Goed voor het milieu én handig voor de verwerking en archivering van uw berichten!
 

Registreer u voor e-invoicing

 

Hebt u nog vragen over deze dienst of wilt u meer informatie? Hieronder vindt u een antwoord op de meest gesteld vragen. Of neem gerust contact op met uw beheerder

Wat houdt e-invoicing in?

  • Wat is de e-invoicing oplossing van Van Dessel?
    • Via e-invoicing ontvangt u uw vervaldagberichten snel en eenvoudig via e-mail. Het elektronisch versturen maakt de behandeling en archivering van vervaldagberichten makkelijker. Het is ook goed voor het milieu, omdat we veel minder papier moeten gebruiken.
  • Heeft e-invoicing invloed op de voorwaarden van mijn contract?
    • e-Invoicing verandert niets aan de voorwaarden van uw contract.
 

Registratie

  • Hoe kan ik overschakelen op e-invoicing?
    • Als u wenst over te schakelen op e-invoicing, hebben wij uw expliciete goedkeuring nodig. Die kunt u ons op twee manieren bezorgen: ofwel geeft u uw akkoord door via dit registratieformulier, ofwel stuurt u een e-mail naar info@vandessel.be waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing.
  • Hoe krijg ik een login of gebruikersnaam?
    • Voor e-invoicing hoeft u geen login of gebruikersnaam te hebben. Wij hebben enkel het e-mailadres nodig waarop u uw vervaldagberichten wenst te ontvangen.
  • Ik heb nog geen e-mail of brief ontvangen over e-invoicing. Kan ik toch al overschakelen?
    • Ja, dat kan zeker. U kunt zich op elk moment registreren voor e-invoicing via onze website. U mag ook steeds een e-mail sturen naar info@vandessel.be, waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing.
  • Als ik opteer voor e-invoicing, geldt dit dan voor al mijn contracten?
    • Ja, e-invoicing is steeds van toepassing op al uw contracten.
  • Moet ik voor elke (zuster)firma apart registreren?
    • Ja. U zult voor elke (zuster)firma een aparte uitnodiging via e-mail of brief ontvangen. Als u rechtstreeks via het formulier op onze website wilt gaan, dient u voor elke (zuster)firma apart te registeren op basis van het dossiernummer. Verschillende registraties op hetzelfde dossiernummer beschouwen wij als één registratie.
  • Wanneer ontvang ik mijn eerste elektronische vervaldagbericht als ik mij geregistreerd hebt voor e-invoicing?
    • Zodra wij uw registratie ontvangen hebben, sturen wij uw vervaldagberichten elektronisch. Het kan wel enkele dagen duren voor uw registratie in onze systemen verwerkt is.
  • Ben ik verplicht om over te schakelen op e-invoicing?
    • Nee, u bent vrij om uw vervaldagberichten op papier te blijven ontvangen. Toch raden wij het gebruik van e-invoicing aan omdat het beter is voor het milieu, en vanwege het gebruiksgemak.
  • Wat moet ik doen als ik geen e-invoicing wil?
    • Het volstaat om telefonisch contact op te nemen met uw beheerder om dit te melden. Wij registreren uw weigering nadien in onze systemen.
 

Voorkeuren en gegevens (wijzigen)

  • Hoe kan ik het e-mailadres wijzigen waarop ik mijn vervaldagberichten wens te ontvangen?
    • Als u uw e-mailadres voor e-invoicing wenst aan te passen, moet u dit schriftelijk (via e-mail aan info@vandessel.be) doorgeven. Wij passen nadien het e-mailadres aan in onze bestanden.
  • Kan ik een specifiek e-mailadres doorgeven voor e-invoicing (naast mijn bestaande e-mailadres voor alle andere communicatie)?
    • Ja, dat kan. Het e-mailadres dat u voor e-invoicing doorgeeft, gebruiken wij uitsluitend voor uw elektronische vervaldagberichten.
  • Hoe kan ik terug overschakelen op vervaldagberichten op papier?
    • Als u geen e-invoicing meer wenst, dient u ons dat schriftelijk mee te delen. U stuurt daarvoor best een e-mail naar info@vandessel.be waarin u aangeeft dat u uw vervaldagberichten terug op papier wilt ontvangen. Wij passen nadien het nodige aan in onze systemen.
 

In geval van problemen

  • Waar kan ik terecht als ik problemen heb bij de registratie?
    • Bij problemen neemt u best contact op met uw beheerder. Als er geen onmiddellijke oplossing mogelijk is, zal uw beheerder vragen om een e-mail te sturen waarin u aangeeft te willen overschakelen op e-invoicing. Op die manier is uw registratie ook meteen in orde.
  • Wat moet ik doen als ik geen elektronische vervaldagberichten ontvang?
    • Neem contact op met uw beheerder, die zal controleren of uw e-mailadres nog steeds correct opgenomen is in onze bestanden. Als dat het geval is, moet nog nagekeken worden of onze e-invoicingberichten niet in uw spamfolder terecht gekomen zijn. Als het probleem zo nog niet gevonden wordt, dan zoekt onze IT-dienst uit wat er misgaat.
 

Functionaliteiten

  • Kan ik ook de betaling van mijn vervaldagberichten elektronisch doen?
    • Nee, dat is voorlopig nog niet mogelijk.
  • Kan ik de historiek van mijn elektronische vervaldagberichten raadplegen?
    • U dient uw elektronische vervaldagberichten zelf te archiveren in uw mailbox en/of harde schijf.
 

Technisch

  • Wat zijn de systeem- of technologische vereisten voor het gebruik van e-invoicing?
    • Er zijn geen speciale technische vereisten. U hebt enkel een e-mailadres nodig dat u regelmatig gebruikt.
  • Ik heb alleen een hotmailadres. Kan ik dat gebruiken voor e-invoicing?
    • Ja, zolang u dit adres maar aan ons doorgegeven hebt.
  • Kunnen mijn elektronische vervaldagberichten door meerdere personen bekeken worden?
    • Alle personen die toegang hebben tot het e-mailadres waarmee u aan e-invoicing doet, kunnen uw elektronische vervaldagberichten bekijken en behandelen.

Niet gevonden wat u zoekt?

Contacteer ons.