De Rekruut, een drukbezochte brasserie in de stadsrand van Turnhout, werd twintig jaar geleden opgestart door Gust Vanheertum. In 2016 namen zijn dochters Ann en Liesbeth de fakkel over. Zij runnen vandaag een bloeiende zaak die plaats biedt aan 190 gasten. De Rekruut legde dus een heel mooi groeitraject af, maar hun verzekeringsmakelaar volgde het tempo niet. Daarom werden Ann en Liesbeth vorig jaar klant bij Van Dessel: “Ons dossier wordt nu van nabij opgevolgd en voortdurend aangepast aan onze noden. Wij hoeven ons niet meer om de verzekeringen te bekommeren. Dat is exact wat we wilden, want we hebben het al meer dan druk genoeg met de zaak.”

Liesbeth, hoe zijn jullie bij Van Dessel terechtgekomen?
“Wij zijn aangesloten bij HSA, Horeca Samen Aankopen. Dat netwerk van horecaondernemers tracht via groepsaankopen tijd en kosten te besparen. Van Dessel is één van de partners van HSA. Op de vorige nieuwjaarsconferentie kwam Wim Geenen, een accountmanager bij Van Dessel, een interessante verzekeringsoplossing voor de horecasector voorstellen. Omdat we op dat moment niet meer tevreden waren over onze toenmalige makelaar, hebben we Wim achteraf aangesproken. Hij kon ons overtuigen om ons verzekeringsdossier eens te laten doorlichten en zo is de bal aan het rollen gegaan.”

Waarom waren jullie niet meer tevreden over de service van jullie makelaar?
“Het ontbrak vooral aan opvolging van ons dossier. Op enkele jaren tijd was ons aantal werknemers gestegen van 10 naar 35 en ook onze gezinssituatie was grondig veranderd. Maar onze makelaar heeft onze verzekeringen nooit bijgestuurd. We zaten dus met een ongerust gevoel: zijn we eigenlijk nog genoeg verzekerd als er iets gebeurt? Dat was dan ook onze belangrijkste vraag naar Van Dessel toe: zorg voor een waterdichte verzekering voor onze zaak en onze privé-situatie.”

Hoe is de overname van jullie verzekeringsdossier verlopen?
“Dat ging eigenlijk allemaal heel vlot. Het enige wat wij moesten doen was een document handtekenen, inscannen en doorsturen. Nadien is Van Dessel ons dossier komen ophalen om het helemaal te analyseren. Wij kregen op een presenteerblaadje welke polissen overgezet moesten worden, welke bijkomende verzekeringen we best nog afsloten en welke contracten we konden opzeggen. Alles gebeurde wel in nauw overleg. We hadden dus het gevoel dat we er niet veel werk mee hadden, maar dat we toch perfect op de hoogte waren.”

Wat zijn voor jullie de grootste voordelen van een horecaverzekering bij Van Dessel?
“Zeker en vast de goede opvolging. Zoals gezegd vinden we dat heel belangrijk. We hebben gelukkig nog niet veel aanspraak moeten doen op onze verzekeringen, maar aan de schadegevallen die we hadden, werd onmiddellijk gevolg gegeven. Onze beheerder regelde nagenoeg alles. Dat vind ik een zegen, want het is al zo druk in de zaak.





De gemoedsrust is ook aangenaam: ik ben nu tenminste zeker dat we goed beschermd zijn. Van Dessel kaart alles aan: van de kleinste steen tot een groot fornuis. We hadden er bijvoorbeeld nooit aan gedacht om onze multimedia of de muziekinstallatie te verzekeren. Ook onze privérisico’s zijn nu gedekt zoals het moet. VD Horeca Solutions is dus echt een A tot Z-pakket, volledig afgestemd op onze situatie.

Daarnaast ben ik heel tevreden met de ondersteuning op financieel gebied. We kregen een duidelijk overzicht van de polissen en de kosten en besparingen op jaarbasis. Voordien hadden we daar geen goed zicht op, terwijl er toch heel wat geld in verzekeringspremies kruipt.

Samengevat stel ik het zo: mijn vertrouwen in Van Dessel is groot, ik kan op beide oren slapen!”

Liesbeth, bedankt om jouw ervaring te delen!

07-03-2019
Hebt u een vraag over VD Horeca Solutions of wenst u een polis af te sluiten? Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons op het telefoonnummer 03 482 15 30 of via mail:
 
info@vandessel.be